2010. július 5., hétfő

Clamp motívumok 2. - Visszatérő motívumok általában



Most csak általánosságban szeretnék írni egy-két ismertető jegyet, és visszatérő motívumot Clampék munkájából.

Négy csoportra osztottam a tipikusan használt motívumaikat:

1. Természeti motívumok

  • madár - a szabadságot, és a természet szeretetét jelképezi

  • lepke - az álmok kergetését szimbolizálja sokszor

  • kutya/macska - pajkosság, játékosság

  • növényi motívumok - leginkább díszítés

  • virágok (általában fehér, vagy sárga) - a művészeti képeiken az ártatlan, tiszta, szűzies lányokhoz rendelik (ezeknek a fiatal lányoknak a többsége hamar "elhervad")


  • 2. Bibliai motívumok

  • angyal/démon szárnyak

  • kereszt

  • papi süveg, talár...


  • 3. Keleti motívumok

  • Jin-jang:
  • ellentétes jelentésű, mégis egymást kiegészítő jelképek, személyek egymás mellett szerepeltetése (fehér-fekete, angyal-démon, nap-hold, fiú-lány testvérek, tűz(facér)-víz(visszafogottabb) lány testvérek...)
  • tojás - a teremtő istent szimbolizálja, vagyis a teremtő, isteni erőt (kínai, hindi eredetű)

  • 3. szem / szem csakra (hindi) - ez az úgynevezett belső szem, ami a hatódik érzéket, és a kreativitást jelképezi

  • őselemek - tűz, víz, levegő

  • sárkány - megnevezés, ruhaminták, kardmarkolat, hátas...

  • arab/török félhold


  • 4. Egyéb

  • bilincs, lánc, szalag, piros fonál - mind a kötöttségeket és a kapcsolatokat jelentik, amiktől nem szabadulhatnak

  • ruhák - Clampékra jellemző, hogy karaktereik nem mindig ugyanazt a ruhát viselik. A ruhák mintázata mára elég vegyes képet mutat. Eleinte az indiai (gyöngy, érme, bokalánc, lobogó áttetsző anyag, pávatoll, buggyos nadrág), kínai (gometriai minták) és japán (kimono, felkontyolt haj, legyező, vágott ujjú ruha, fejpánt) hatás érvényesült. Azután a barokkos (csipke, harisnya...) és nyugatias (pilóta szemüveg, sál, tornacipő, baseballsapka) stílusú ruhák is megjelentek.



  • Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése