2009. június 16., kedd

Lehetne magyar manga


Egy kicsit elgondolkodtam azon, hogy mostanában nem jönnek új nagy nevek a magyar manga piacra. Igaz, be akarják fejezni az eddigieket, ez teljesen érthető.

Jaj, de annyival jobban szeretek magyarul olvasni mangákat. Egyrészről ha egy mód van rá, nem szeretek gép előtt ülve olvasni semmit, másrészről pedig így nem kell gondolkodnom a jelentésén, sem szótárazni, vagy asszociálni. Tudom a fordítás hagy még néhol kívánalmakat maga után, de amelyik mangát már jól ismerem, azokat van hogy csak lapozgatom, és a szép rajzokat nézegetem. Ezért szeretem az artbookokat is :-)

Azt hiszem ez már a pihentség jele, de sorba vettem, hogy miket vennék meg magyarul végig. Természetesen a nagy kedvenceimet:


  • Clampéktól az X, Wish, Clover, XXXholic, Chobits, vagy a Tsubasa Cr.

  • Kaori Yukitól olyanokat, mint Cain Saga/God Child vagy Fairy Cube

  • Watase Yuutól Ayashi no Ceres, Fushigi Yuugi, Fushigi Yuugi Genbu Kaiden, Imadoki, Alice 19th,

  • És talán Shinjou Mayu-tól is Virgin Crisis, Kaikan Phrase, Haou Airen

  • ezen kivúl Rozen Maiden, Fruits Basket, Kuroshishuji


  • Hümm, nem kevés, de ccö. ezekre biztos vevő lennék.

    Ti miket vennétek meg végig, ha kiadnák magyarul?

    3 megjegyzés:

    1. Igazad van, mindenféleképpen jobb a kezedben tartani azt a mangát és magyarul olvasni, mint a gép előtt görnyedni. Bár nekem van, amit kinyomtattam, de az meg elég költséges mulatság.
      És hogy miket: Chobits, Haoi Airen mindenféleképpen.

      VálaszTörlés
    2. Szvsz Yuu Watase bármelyik mangájával jól járnánk, csak kétlem, hogy valaha is viszontláthatjuk majd őket a polcokon, magyarul.

      Clampéktól Code Geass-t látnék szívesen, a többiért annyira nem vagyok oda.

      Rozen Maiden, Fruits Basket nálam is stimmel, Kuro-t csak tervezem megnézni/elolvasni. :) De a Vampire Knight-tal is (szerintem) jól járnánk.

      Aminek még nagyon tudnék örülni, az bármelyik Arina Tanemura-manga. Bár ez is a Yuu Watase-kategória, amit vagy egyáltalán nem, vagy csak jóval később fognak lefordítani.

      VálaszTörlés
    3. Hát nem is tudom. A Code Geass mangáról azt hallottam, hogy meg sem közelíti az animét, és nincsenek is benne mechák. Meg aztán ez eredetileg nem is Clamp story, csak a dizájnt csinálták.

      VálaszTörlés