2009. október 18., vasárnap

MondoCon


A nyári AnimeConra nem tudtam elmenni, és valószínűleg a következő tavaszira se fogok tudni eljutni, vidékre pedig csak ezért nem utazom (budapesti vagyok). Így örültem, amikor bejelentették "mondoék", hogy megrendezik ezt a Cont. Sokkal jobb volt a Hungexpoban, mint a Pecsában! Barátnőimmel már el is határoztuk, hogy legközelebb is csak ide jövünk. Eleve kevesebben jöttek el, 3 szinten voltunk elhelyezve az épületen belül, nem versenyeztek a helyekért a nagyszínpad előtt, volt külön moziterem, és minden kiadó, árus volt, akik mindig is, nem voltak méteres sorok a WC, és a büfé előtt, és még délután is volt kaja a büfében.

Mondjuk a vetítésekkel (Kukucska, Naruto, Death Note, Fullmetal Alchemist - Testvériség, Bleach) nem voltam megelégedve, mert például a Death Note-ot már millióegyszer láttam. A Nanából vagy az első részt játszották vagy az első összefoglaló részt, és pont az összefoglalok miatt éreztem úgy, hogy én ezt a sorozatot egyszerre többször is láttam. De lehet, hogy ez csak engem zavart, mert ennek ellenér elég sokan bent ültek... Egyedül a Fullmetal Alchemist - Testvériségnek láttam értelemét, mert azt még nem vetítették. Szóval jobb lett volna valami film, például a Death Note Moviek, vagy a Fullmetal Alchemist Shambala helytartója, ha csak animaxos kínálatból lehet csemegézni.

Itt most viszonylag korán, 11 órakor volt az animaxos beszélgetés, és semmi komolyabb programmal nem ütközött, nem maradtam le semmiről. Azt hittem, hogy semmi extra infot nem tudhatok meg, mivel az őszi évad még csak most kezdődik, és ezt már előre bejelentették, de tévedtem. Kiderült például, hogy a Detective Conantól nem kell teljesen búcsút vennünk, ugyanis filmeket vesznek belőle, és attól függően, hogy milyen lesz a visszhangjuk, talán a sorozat is folytatódhat, majd... A Dragon Ball Kaijal valami galiba van. Pontosan nem értettem, de több ország közötti hivatalos huzavona... De azért majd erre is lehet számítani. (Nem mintha nagyon érdekelne.) A D.Grey-man november 21-től várható 21.40 kezdéssel, és az első 50/51 részt vették meg, de ha jó lesz a statisztikája, akkor átmenet nélkül megveszik a második szériát is. Előtte mégegyszer leadják a Monte Cristo grófját. 2010-ben 14 premier lesz előre láthatólag a megszokott 12 helyet (ebbe a filmek nem számítanak bele). Április 19-től várható Bleach 3. évad. Illetve lehet számítani Fullmetal Alchemist - Testvériségre és Inuyasha Final Actra. Azt hiszem most jó termésre számíthatunk :)

Viszont egy kicsit megsértették a büszkeségemet: Valaki rákérdezett, hogy lehet-e számítani Sailor Moon utolsó évadára (ha már lesz Dragon Ball és visszanyúlunk a retrohoz, mint a Detective Conan, csak ezt nem mondta ki). Erre az volt a válasz, hogy csak a fiatal lányok néznék, valamint azok akik régen szerették, és akik a fiatal, lengén öltözött lányokat szeretik nézni, de azért tessék-lássék felírta magának. Gondoljunk csak bele: tele van a csatorna kimondottan fiúknak szóló sorozatokkal (shonnen fight...), mint a Bleach, Naruto, Ghost in the Shell... (mármint ez utóbbi nem SF, de inkább fiús, mint lányos), és még jön a Dragon Ball, és a D.Grey-man, amiknek jó-jó van tetemes lány nézőtábora is, de hogy csak egy "romantikus" péntekkel szúrják ki a szemünket...

A szinkronszínészekkel való beszélgetésre már nem jutottam be, mert az egy kisebb tanácsteremben volt, és későn reagáltam.

A Tömegkvíz jópofa ötlet volt, bár kacérkodtam a gondolttal, de nem vettem részt benne. Teremtett egy hangulatot. A cosplay verseny pedig szintén tetszett, igaz előkerültek régebbi ruhák is, de általában a jobbak, és kevesebb béna volt...

Jó volt, tetszett! Lehetne itt máskor is!

3 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy sikerült egy épkézláb helyet keríteni egy ilyen rendezvénynek, remélem máskor is gondolkodni fognak a Hungexpo Csarnokon, nemcsak a Mondocon kapcsán.

    VálaszTörlés
  2. Arra nem igen lehet számítani, mert ahogy a MAT mondaná: "nincsen pénzünk". Én viszont szarra nem adok ki annyit, amennyit elkérnek AnimeCon-on. :S

    Én Utenát néznék szívesen magyarul. ^^

    VálaszTörlés
  3. Jaj, Uténa :)
    Most készítenek hozzá magyar feliratot, úgyhogy közbe újra nézem :)
    Egyre jobban tetszik.

    VálaszTörlés