2011. január 25., kedd

Clamp motívumok 3. – Képelemzés 0.




November hónapban adtam egy kis ízelítőt Clamp művekből, ami nem sikerült teljesen átfogóra. Úgy gondoltam idén majd folyamatosan pótolom a kimaradt művek ismertetését. Emellett már egy ideje ígérem a Clamp motívumok sorozatom folytatását is, amit ebben a hónap törlesztek.

Egyszer már egy régebbi bejegyzésemben írtam az Artbookok iránti szeretettemről, és hogy egy húzósabb nap végén sokszor már inkább csak ezeket nézegetem. Akkor még kerestem Clampék két X Artbookját és a Code Geass animéhez készített artjaikat tartalmazó Mutuality-t. Ma már ebből a háromból megvan kettő: a Code Geasses és a két X-ből a Zero nevezetű. Most majd ezeket is bemutatom a chobitsossal és a tsubasással együtt.

Attól nem kel félni, hogy az albumokban található összes képről írok, csak arról, amiről érdemes.

Clampékat legkönnyebben a képeiről lehet megismerni. Történeteikbe és képeikbe nem csak gyermeki bájt, hanem pszichológiát, az emberi viselkedés mintákat, szimbólumokat, néha társadalomkritikát is belevisznek. Artbookjaikat gyakran téma szerinti fejezetekre osztják.

Egy ismerősöm egyszer azt mondta elemzéskor minden véleményt elfogad, mivel mi emberek nem vagyunk egyformák és más-más módon látjuk a dolgokat. Ezért előfordulhat, hogy amit én így és így látok az nektek egészen másnak tűnik. Ezért, ha valamelyik megjegyzésem, észrevételem szerintetek nem így van, nyugodtan osszátok meg velem! Érdekel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése