2009. április 20., hétfő

Nosztalgia - RETRO animék



Azt vettem észre, hogy a korosztályom (20-25) szereti a retro animéket, főleg persze, amiket itthon is vetítettek. Itt most nem csak az animefanokra gondolok, hanem általában a 20 év körüli fiatalokra, akik nem is tudják hogy anime a kedvenc gyerekkori meséjük. Nemegyszer előfordult már velem, hogy olyannal beszélgettem régi mesékről, aki nem szereti a mostani rajzfilmeket, animéket, mégis jól megértettük egymást. Például a korombeli lányok (és biztos néhány fiatalabbnak, idősebbnek is vannak róluk szép emlékei) többsége látta, és nagyon megszerette a Hosszúlábú aput, Sendybellt, Candy, Candyt, és a Sailor Moont (Varázslatos álmok). A Sendybellt, szerencsénkre, nálunk is kiadták DVD-n. Szóval most is egyre többen megismerhetik. Hogy ne csak a lányokat emeljem ki, fiúkkal is beszélgettem jóízűen a Sailor Moonról. Bizony :-) Persze itt van még a Nils Holgersson csodálatos utazása a vadludakkal, Kimba, Csip-Csup Csodák (Kalán néni), és egyéb helyes sorozatok, filmek is, amikre nosztalgiával emlékszünk vissza, és szívesen vissza-vissza nézzük őket.

Rám, ami a legnagyobb benyomást tette az "A titokzatos aranyvárosok". 7-8 éves lehettem, amikor játszották, és egy életre kialakította bennem az inka és azték kultúra iránti érdeklődést. (Ha találkoztam tanulmányaim során valami olyannal, ami ebben az animében is szerepelt egészen elkalandoztam ebbe az irányba. Ez volt az első löket, ami a mitológiák és legendák felé terelt, de volt egy erőteljesebb is. Egy általános iskolai barátnőm pedig az antik görög, római mondavilágot szerette, úgyhogy az is elkezdett érdekelni. Végül már ott tartok, hogy minden mitológia és legenda érdekel.)

Olyan szerencsém van, hogy több kedves régi animéből vannak felvételeim, amiket néha tényleg végig nézek újra. Jól esik.

Egy-egy retro animét meg is szereztem japánul, angol felirattal. Esetleg van rá igény, hogy az oldalamon közkinccsé tegyem ezeket?

Kíváncsi vagyok a mostani tizenéveseknek mi lesz a nosztalgia animéjük? Ahogy elnézem a mostani aktivitást, azt hiszem Naruto és Bleach, bár kitudja.


Néhány opening a régi szép időkből a honlapomon.

3 megjegyzés:

  1. Szia! Beírtam a Google-be az Aranyvárost és kiadta ezt a blogbejegyzésed :) Lassan 19 leszek és még mindig nagyon imádom ezt az animét. Mikor kicsi voltam, felvettük kazettára az egészet, de annyiszor megnéztem, hogy a kazetták sajnos tönkrementek :( De pár éve le tudtam tölteni az egészet angolul és nagyon örültem, hogy újra láthattam gyerekkorom nagy kedvencét :) Annak meg mégjobban, hogy hamarosan kiadják magyarul DVD-n és jön a következő 3 éved is. Emlékszem, hogy még alsóban kaptam egy gyerekeknek szóló törikönyvet, és mikor megláttam, hogy van benne szó az inkákról, ki se lehetett volna tépni a kezemből a könyvet :D Pár napja elkezdtem újból megnézni a sorozatot. Most tartok kb a felénél (most vannak annál a tónál, aminek az alja tele van arannyal).

    VálaszTörlés
  2. Szia látom te is szereted a Candy Candyt
    nemtudod hogy honnan tuzdnám letölteni szinkronosan a hugomnak, nálunk ő imádja de sajnos fogalmam sincs hogy hol van fenn
    rádusul szinkronosan kéne, jó mi.
    ha véletlenül tudnál segíteni az jó lenne
    megadom az e-mail címem ott el tudsz érni
    filmfuggo@freemail.hu

    VálaszTörlés
  3. Sajnos szinkronosan nem lehet elérni, japán hanggal is csak nagy nehezen sikerül. Viszont a Sendybell megjelent nálunk magyarul DVD-n, és az hasonló jellegű.

    VálaszTörlés