2009. április 16., csütörtök

Hetalia - Axis Powers






Találtam egy nagyon helyes animét, amit minden európai animefannak kötelezővé tennék :-)

Jaj, alig birok betelni ezzel az animével. A világ országait személyesíti meg egy-egy karakter, de nagyon jellemző vonásokkal, és olyan poénos helyzetek kerekednek ki a dolgokból, miközben történelmi tényekre utalnak. Például itt vagyunk mi, Magyarország. Ausztria házában élünk többed magunkkal. Ausztria egyébként egy műkedvelő úriember, aki udvarol nekünk, bár tud kegyetlen is lenni, főleg a kis Itáliával, aki a főszereplője az animének. Mert Ausztria házában nevelkedik Olaszország, és Németország is csak ők gyerekek. Magyarország felnőtt Ausztria mellett, csak hát nő...

Bár az sem semmi, amikor az első részben Oroszországot megkérdezi Finnország, hogy miért bántja a kisebbeket, amire a válasz: Miért ne? Pedig olyan vicces.
Pont a közepén kezdtem, in medias res. Szóval a főszereplő, ha egy ilyen történetben lehet ilyen, az Italia, aki a Római Birodalom örököse (nagypapa). Csak hát elég suta, és gyenge szegény, és mindig függ valamelyik másik országtól. A story, ahogy a cím is mutatja a világháborúkat akarja viccesen bemutatni, de mindig van visszatekintés is a múltba bőségesen.

Eredetileg ez egy online manga. Sajnos még nem volt alkalmam olvasni, de tervezem. Esetleg valaki tudja honnan lehet beszerezni?

4 megjegyzés:

  1. Őőőő, nem Észtország kérdezi, hogy miért bántja a kisebbet?

    VálaszTörlés
  2. Igen igazad van. Ezt még anno fejből írtam, és nem néztem utána vissza, de most leellenőriztem. Most már tudom mi zavart meg. Az elején Finnországot együtt mutatják Svédországgal, aki tisztára olyan, mint Észtország. Még az is ott motoszkált a fejemben, amikor írtam, hogy ugye a finnek fricskázták meg az oroszokat, amikor nem hagyták magukat elfoglalni.

    VálaszTörlés
  3. hello vki nem tugy hogy hány része van??

    VálaszTörlés
  4. Ha jól tudom 26 részes, de lesz második évada is.

    VálaszTörlés