2009. november 21., szombat

Figura gyűjteményemről


A gyűjtői szenvedélyem még a Sailor Moon összerakhatós figurákkal (Trading Figure) kezdődött, és a kulcstartókkal. Annak idején nagyon büszke voltam a figurákra, a kulcstartókra annyira nem. Most már a kulcstartók jobban tetszenek, mert jobban vannak kidolgozva, mint a figurák. A legszívesebben megszerezném az öt főkarakterből a megahousos kiadást, csakhogy nekem drágák, és azt hiszem már nagyon beszerezni sem lehet őket. De hát akkor még (90-es évek vége) hol volt az, hogy beszerezzem külföldről, vagy hazai eladótól, ez néha még manapság is nehéz nekem.

Akkor ez még csak a Sailor Moon lázamnak volt betudható, csak évekkel később kezdtem anime figurákat gyűjteni. Mikor már jobban belejöttem a gyűjtögetésbe csak kisebb figurákat tudtam szerezni. Doremi kulcstartókat vettem egyet-egyet valamint kaptam ajándékba barátoktól, ismerősöktől. A Lurdy házban nyílt King comicban vettem először komolyabb figurát, de az is még kis méretű volt (Sesshomaru az Inuyashából). Akkor még a Trilliant és a Holdfényt nem ismertem.

Aztán jöttek az egyetemi évek Pesten (amik még mindig tartanak :) ), és egy kedves barátnőm megmutatta a fent említett két üzletet. A Trillian nekem elég drága, és általában nem is tartanak olyan figurát, amilyet szeretnék. Az utóbbi a Holdfényre is igaz. Szerencsére közel van a Holdfény a sulimhoz (ELTE-BTK) és sokszor be tudok menni körülnézni, de csak ritkán találok olyat, hogy „IGEN EZ KELL NEKEM”. Hát igen, ebből már biztos leszűrtétek, hogy nálam a szerelem első látásra dolog működik. Az már más kérdés, hogy csak második, harmadik látásra veszem meg szerelmem tárgyát, mert azért nem olcsó mulatság. Ilyen volt a Kiddy Grad páros Eclair és Lumiére, valamint Cagalli a Gundam Seedből.

Viszont a Vaterát , és a Tesz-Veszt már ez előtt ismertem, és rá is fáztam. Mert az első két nagy méretű figurámat (Shinkut a Rozen Maidenből és Clart a Claymoreból) itt vettem hamisan (bootleg). Na persze a feltöltött képek az eredeti figuráról készültek, és a leírásban nem szerepelt utalás arra hogy nem az eredeti gyártótól származnának. Shinkunál ez nem is olyan feltűnő, mert nagyon szépen meg van csinálva, és őt nem is cserélném le, de Clar közelről kimondottan nem szép, és a talpazaton sem tud rendesen megállni (sarokba kell állítani :) ). Sajnos nem csak a internetes vásárlásnál kell odafigyelni, hogy mit veszünk, hanem már az itthoni boltokban is (a válság sok mindre rákényszerít egyeseket, és van akik eleve csak a hamis árukat forgalmazzák).

Amiből rá lehet jönni, hogy nem az eredeti figurát birtokolod, ha megnézed a talpazatot, és csak annyi van az aljára írva, hogy „Made in china”. Az eredetire általában ráírják a gyártó nevét, esetleg a mangakáét, vagy az adott anime/manga címét, és persze egy copyright jelet. Ez a taktika nem mindig válik be, (főleg ha be van csomagolva az árú) ezért érdemes a festés minőségére is odafigyelni, és összevetni a neten fellelhető képekkel. A MyFigureCollection.net oldalon nagyon szép képek vannak, amik segítenek eldönteni a dilemmát, és azt is feltüntetik, ha a figurának van hamis verziója. Valamint azt hiszem van néhány gyártó, akik eredetiséget bizonyító hologramos címkével látják el a dobozokat.

A MyFigureCollection.net egyben egy közösségi oldalnak is felfogható. Készíthetsz saját profilt magadnak, feltölthetsz saját készítésű fotokat a figuráidról, amiket a figurák adatlapja mellé lehet fűzni, és persze megjegyzéseket lehet írni a képekhez, ismerkedni másokkal, és készíthetsz egy kívánság listát és a kollekciódról egy listát. Ha valakit érdekel, akkor itt található a én profilom. A fent említetteken kivül van még egy-két figurám, amikről nem írtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése