Most csak általánosságban szeretnék írni egy-két ismertető jegyet, és visszatérő motívumot Clampék munkájából.
Négy csoportra osztottam a tipikusan használt motívumaikat:
1. Természeti motívumok
madár - a szabadságot, és a természet szeretetét jelképezi
lepke - az álmok kergetését szimbolizálja sokszor
kutya/macska - pajkosság, játékosság
növényi motívumok - leginkább díszítés
virágok (általában fehér, vagy sárga) - a művészeti képeiken az ártatlan, tiszta, szűzies lányokhoz rendelik (ezeknek a fiatal lányoknak a többsége hamar "elhervad")
2. Bibliai motívumok
angyal/démon szárnyak
kereszt
papi süveg, talár...
3. Keleti motívumok
Jin-jang:ellentétes jelentésű, mégis egymást kiegészítő jelképek, személyek egymás mellett szerepeltetése (fehér-fekete, angyal-démon, nap-hold, fiú-lány testvérek, tűz(facér)-víz(visszafogottabb) lány testvérek...)
tojás - a teremtő istent szimbolizálja, vagyis a teremtő, isteni erőt (kínai, hindi eredetű)
3. szem / szem csakra (hindi) - ez az úgynevezett belső szem, ami a hatódik érzéket, és a kreativitást jelképezi
őselemek - tűz, víz, levegő
sárkány - megnevezés, ruhaminták, kardmarkolat, hátas...
arab/török félhold
4. Egyéb
bilincs, lánc, szalag, piros fonál - mind a kötöttségeket és a kapcsolatokat jelentik, amiktől nem szabadulhatnak
ruhák - Clampékra jellemző, hogy karaktereik nem mindig ugyanazt a ruhát viselik. A ruhák mintázata mára elég vegyes képet mutat. Eleinte az indiai (gyöngy, érme, bokalánc, lobogó áttetsző anyag, pávatoll, buggyos nadrág), kínai (gometriai minták) és japán (kimono, felkontyolt haj, legyező, vágott ujjú ruha, fejpánt) hatás érvényesült. Azután a barokkos (csipke, harisnya...) és nyugatias (pilóta szemüveg, sál, tornacipő, baseballsapka) stílusú ruhák is megjelentek.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése